logo
امروز : چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۰
[ شناسه خبر : ۳۲۲۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ابهر:

باید از دولت نقد منصفانه و دفاع واقع‌بینانه داشت

باید-از-دولت-نقد-منصفانه-و-دفاع-واقع‌بینانه-داشت
امام جمعه ابهر گفت: همه کسانی که دوست دارند کار این نظام و انقلاب پیش برود باید ضمن مطالبه‌گری و انتقاد منصفانه‌ای که دارند همتشان نیز کمک باشد.

<!doctype html>

بیشتر بخوانید

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»حجت‌الاسلام سعید مرادپور در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته ابهر با دعوت مجدد از نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با اشاره به دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری و فرمایشات ایشان در این دیدار، گفت: ایشان در این دیدار در بخش‌های مختلف، فرمایشات بسیار با اهمیتی داشتند و طبق سنت همیشگی هم موعظه کرده و هم به نقاط ضعف و قوت اشاره کردند که این امر را به عنوان نقد منصفانه و دفاع واقع‌بینانه تعبیر می‌کنیم.

 

وی با بیان این که این سیره مقام معظم رهبری در برخورد با تمام دولت‌ها جریان دارد، گفت: مقام معظم رهبری درباره تمام دولت‌ها فرمودند که کار دولت سخت است و باید به دولت کمک کرد که این موضوع حتی درباره کسانی که اهل نقد و مطالبه در فضاهای گوناگون هستند نیز جاری است.

 

خطیب نماز جمعه ابهر تصریح کرد: همه کسانی که دوست دارند کار این نظام و انقلاب پیش برود باید ضمن مطالبه‌گری و انتقاد منصفانه‌ای که دارند همتشان نیز کمک باشد و برخی هنگام حرف زدن درباره این دولت نگاهی به مشکلات از قبل مانده ندارند و جوری صحبت می‌کنند که گویا تمام مشکلات را این دولت به وجود آورده است.

 

حجت‌الاسلام مرادپور با تاکید بر اینکه دولت با تمام توان تلاش می‌کند تا مسائل و مشکلات اصلی کشور به ویژه تورم را حل کند، گفت: دولت جدید دولت جهادی و پرشور است که پای تصمیمات خود می‌ایستد و یک رئیس جمهور پای کار دارد.

 

این مسئول افزود: بر اینکه باید سرمنشا مشکلات را شناخته و خودزنی نکنیم و نباید یادمان برود که روزی تمام مسائل این کشور را به برجام گره زدند.

 

امام جمعه ابهر با بیان اینکه بدون گره زدن مشکلات کشور به برجام امروز شاهد هستیم که ایران تعاملات بین‌المللی زیادی دارد و آمریکا در حال التماس به کشورمان است، گفت: آبروی همه ما از اسلام، این نظام و انقلاب است و به برکت خون شهداست.

 

وی افزود: حمایت مقام معظم رهبری از دولت‌ها معطوف به شخص نیست و به کلیت جریان توجه دارند و در تحلیل‌ها نیز باید به سمت و سوی حرکت یک جریان توجه کرده و باید دید این جریان در آرمان‌هایش به کدام سمت حرکت می‌کند و این آرمان‌ها مطابق با آرمان‌های جمهوری اسلامی هست یا نه؟

 

حجت‌الاسلام مرادپور با بیان اینکه تمام تلاش دولت در جریان کلی عمل به منویات مقام معظم رهبری است، گفت: برقراری عدالت اجتماعی، چشم نداشتن به دشمن و استکبارستیزی از تاکیدات مقام معظم رهبری است که در این دولت نیز به صورت جدی دنبال می‌شود.

 

وی تصریح کرد: انقلابی‌گری و انقلابی‌ بودن نیز در تحلیل‌ها باید مدنظر قرار گیرد و حمایت از دولت‌ها سنت همیشگی مقام معظم رهبری است اما ایشان درباره این دولت فرمودند این دولت شایسته تمجید است زیرا کارهای بزرگی انجام داده است.

 

امام جمعه ابهر با بیان اینکه یکی از انتقادات مقام معظم رهبری این بود که دولت نمی‌تواند دستاوردها و اقدامات خود را به مردم بگوید، گفت: به طور مثال عضویت در شانگهای و بریکس یک دستاورد بزرگ است که متاسفانه به خوبی به مردم بیان نشده است و این موضوع کاملا برعکس برجام است که هیچ ثمری برای مردم نداشت.

 

خطیب نماز جمعه ابهر با اشاره به جنایت جدید آمریکا برای شعله ور کردن جنگ اوکراین ارسال اورانیوم ضعیف شده است، گفت: هر جا این سلاح استفاده شده هم شلیک‌کننده و هم کسی که هدف قرار گرفته شده دچار مشکل از جمله سرطان شده‌اند و ضربه سنگینی نیز بر محیط زیست وارد می‌کند. 

 

حجت‌الاسلام مرادپور با اشاره به اینکه اوکراین یکی از تولید کننده‌های غلات در دنیا است، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع حتی این خطر می‌تواند در سطح دنیا نیز منتشر شود اما این موضوع به لحاظ خوی استکباری برای امریکا مهم نیست.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۷
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۲
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۹
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۷
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۳